Saturday, September 02, 2006

Mango and blueberry smoothie

This combination works amazingly well! It has a nice deep purple colour so it is a real surprise to taste the mango.

For 2 glasses of fresh juice, you will need:

1 mango
3-4 handfuls of (frozen) blueberries
freshly squeezed orange juice

I use frozen blueberries because it is cheaper, but also it makes the smoothie nice and cold.

Alternative creamy version I found on a recipe book not tested to this date but sounds divine!:

1 mango
3-4 handfuls of blueberries
5 TBSP natural yoghurt
6 TBSP guava juice

If you try it before I do, please let me know how it is ;-)



Mangue et myrtilles

Ce mélange fonctionne vraiment bien ! La couleur bordeaux foncé rend le goût de mangue très surprenant.

Pour 2 verres, il vous faudra :

1 mangue
3-4 poignées de myrtilles (congelées)
oranges pressées

J'utilise des myrtilles congelées car elles sont moins chères et aussi cela rafraîchit le jus de fruits.

J'ai trouvé une autre version dans un livre que je n'ai pas encore essayée. Cela a l'air délicieux pourtant !

1 mangue
3-4 poignées de myrtilles
5 c. soupe de yaourt nature
6 c. soupe de jus de goyave

Si vous essayez avant moi, faites-moi savoir si c'est bon !

No comments: